Ελληνόφωνοι bloggers / έρευνα

994. Η έκρηξη της δημοφιλίας των blogs μετά τη διενέργεια της έρευνας

Slide79

Ειδικά για μια περίοδο διάρκειας περί των 6 μηνών μετά τη διενέργεια της έρευνας η δημοφιλία των blogs εκτοξεύθηκε σε μεγάλο βαθμότέτοιο βαθμό που ακόμα και τα παραδοσιακά μέσα άρχισαν να μιλούν για την blogging πρακτική ακόμη και ως κινηματική πράξη ενώ ιδιαίτερα αναπτύχθηκε ο διάλογος γύρω από το κατά πόσο τα blogs μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της δημόσιας σφαίρας.

Την περίοδο διενέργειας της έρευνας σύμφωνα με το mpouligator.com υπήρχαν 9510 ελληνόφωνα blogs εκ των οποίων ενεργά ήταν τα 4639 ενώ την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (8 μήνες μετά, δηλαδή το Δεκέμβριο του 2007) ο αριθμός τους ανέρχεται ήδη στα 26.573 ενώ των ενεργών στα 8899. Αμέσως μετά τη διενέργεια της έρευνας ακολούθησε μια περίοδος ιδιαίτερα έντονης blog δραστηριότητας που μάλιστα καλύφθηκε για πρώτη φορά με έναν εξίσου έντονο τρόπο από τα παραδοσιακά ελληνικά μέσα. Καταρχήν, η αναδημοσίευση της καταγεγραμμένης στο blog της ιστορίας μιας νεαρής καρκινοπαθούς που περιέγραφε με ζοφερό τρόπο την επικρατούσα κατάσταση στο χώρο της δημόσιας υγείας και η τεράστια διαδικτυακή κινητοποίηση (που καλύφθηκε εκτεταμένα από τις εφημερίδες και την τηλεόραση) υπέρ της παροχής ποιοτικότερων δημόσιων υπηρεσιών υγείας που ακολούθησε τον ξαφνικό θάνατό της. Ύστερα, ο καταλυτικός ρόλος των νέων μέσων -και των blogs ειδικότερα- στην αποκάλυψη μιας περίπτωσης παράνομης άσκησης αστυνομικής βίας και την οργάνωση μιας πρωτοφανούς σε μέγεθος αυθόρμητης διαδήλωσης ενάντια στην καταστροφή των δασών από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2007. Και τέλος, ο ρόλος των blogs γενικά -αλλά και των blogs ορισμένων επιφανών πολιτικών προσώπων και σχηματισμών ειδικότερα- στο δημόσιο διάλογο κατά τη διάρκεια της περιόδου που προηγούνταν των εκλογών του Σεπτέμβρη του 2007. Τα γεγονότα αυτά εκτόξευσαν την δημοφιλία των blogs σε τέτοιο βαθμό ώστε ορισμένοι να μιλούν για την blogging πρακτική ακόμη και ως κινηματική πράξη ενώ ιδιαίτερα αναπτύχθηκε ο διάλογος γύρω από το κατά πόσο τα blogs μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της δημόσιας σφαίρας[1] αλλά και η εμπλοκή της αγοράς. (viral marketing – online advertising – digital marketing)

[1] Σε αυτή την κατεύθυνση, η ελληνόφωνη μπλογκόσφαιρα ήδη έχει να επιδείξει κοινότητες bloggers που διαμορφώνουν συλλογικά μια εναλλακτική των κυρίαρχων ΜΜΕ ατζέντα (buzz.realitytape.com) αλλά και δημοφιλή blogs που ελέγχουν τα ΜΜΕ (metajournalism.wordpress.com) ή και καταγράφουν τις όποιες αναφορές τους στα blogs (metablogging.gr), κοινοτικά blogs που οδήγησαν στη δημιουργία πολιτικού σχηματισμού (eroosters.gr), blogs διαλόγου επί της αναθεώρησης του ελληνικού συντάγματος (anatheorisi.org) , του ασφαλιστικού συστήματος (g700.blogspot.com) αλλά και της αναμόρφωσης των ελληνικών παν/μίων (greekuniversityreform.wordpress.com), blogs που λειτούργησαν οργανωτικά ως προς διάφορες κινητοποιήσεις που αφορούσαν συγκεκριμένα θέματα τοπικού χαρακτήρα (areopagitou17.blogspot.com, filopappou.wordpress.com κ.α.) αλλά και blogs καταγγελιών (katageliess.blogspot.com), κοινωνικής (streetpanthers.blogspot.com) και οικολογικής δράσης (oikologio.gr).

2 σχόλια

  1. […] να πραγματοποιηθεί και στο μέλλον, με τα τότε δεδομένα διάδοσης του ιστολογείν. Διαβλέπω διατήρηση της ομάδας των A-list blogger που θα […]

    Πίνγκμπακ από amarkos|gr|blog » Έρευνα για τους Ελληνόφωνους blogger - αποτελέσματα — 20 Μαρτίου, 2008 @ 12:08 πμ

  2. […] 994. Η έκρηξη της δημοφιλίας των blogs μετά τη διενέργεια τ… […]

    Πίνγκμπακ από Hellenes Educators » Blog Archive » “Το blogging στην Ελλάδα : Προφίλ, κίνητρα και πρακτικές των ελληνόφωνων bloggers” — 19 Απριλίου, 2008 @ 12:53 πμ


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Sorry, the comment form is closed at this time.

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: